2. Økseløbsavis, juni 2019
Sct. Georg Gildernes Økseløb
Den 7.og 8.september
Nu er der snart afgang med DS Ottawa til Det forjættede land Amerika.
Indtjekning:
Følg anvisning fra P-plads ved SFO Gøngehuset til indtjekning (hav rejsepapirerne klar!)
Lørdag den 7. september 2019
Klokken
9.00 - 10.00: Indtjekning – bemærk dette gælder alle!
09.30: Trop og seniorer påbegynder opbygning af deres nybyggerplads (se under lejropgaver)
10.00: Opstart til Økseløbet – bemærk dette gælder alle!
10.15: Løbsstart dagsløb for de yngste grene + juniorer
12.00: Frokost spises på posterne
13.30: Fælles afslutning for Familiespejd. Alle storspejdere og seniorer sender mindst to mand pr. patrulje.
15.00: Posterne lukkes og patruljerne sendes tilbage til lejren, hvor der er frugt og saftevand
16.00 - 16.15: Fælles afslutning for den yngste gren (Mikro/Bæver/ Spirer/Puslinge). Minier og juniorer møder op på samlingspladsen og deltager i afslutningen!
18.00: Aftensmad med bedømmelse for trop/FDFer og seniorer.
20.00: Lejrbål
Kl. ?? aften/ natløb
Søndag den 8. september 2019
8.30: Morgenmad med bedømmelse for trop/FDFer og seniorer
9.00: Lejrnedbrydning
9.30: O-løbs aktivitet for Mini/Ulve/Smutter/Tumlinge og Juniorer
11.00 - 11.30: Præmieoverrækkelse og afslutning
11.45: Farvel og tak for i år
Medbring:
Spejdere og FDFér fra den yngste grene (Mikro/Bæver/Spirer/Puslinge):
• Madpakke og drikkelse
• Travesko/gummistøvler
• Uniformen i orden med lommeorden og påklædning til vejret.
Mini/Ulve/Smutter/Tumlinge, Juniorer, Trop og Seniorer:
• Madpakke til frokost + drikkelse til hele dagen
• Travesko/gummistøvler
• Uniformen i orden med lommeorden og påklædning til vejret
• Personlig grej til overnatning
• Lygte med nye batterier og kompas
Mini/Ulve/Smutter/Tumlinge og Juniorer:
• Telt til patruljen/gruppen
NB! Der er 3 båltønder til lån til mini & junior madlavning. Brænde forefindes påpladsen.
Trop/FDFer/seniorer:
• Patruljeudstyr + telt eller pressening til biuark
NB! Brænde og rafter forefindes på pladsen.
Regler for deltagelse og vejledende alder/gren
• Yngste gren (ca. 6-7årige: Mikro/Bæver/ Spirer/Puslinge) deltager lørdag, men udenfor konkurrence
• Næst yngste gren (ca. 8-9 årige: Mini/Ulve/Smutter/Tumlinge) deltager lørdag og søndag + konkurrence
• Juniorer (ca. 10-12 år) deltager lørdag og søndag + konkurrence
• Trop/FDFér (ca. 12 - 16 årige) deltager lørdag og søndag + konkurrence
• Seniorer/Klan (16 - 25 årige) deltager lørdag og søndag + konkurrence
For at deltage i konkurrence skal en patrulje består af mindst 3 deltagere og der skal være min. 2 patruljer fra en gren. Opfyldes disse regler ikke, er man velkommen til at deltage i løbet – men udenfor konkurrence.
Evt. spørgsmål vedrørende ovenstående regler / aldersinddeling m.m. kan rettes til Økseløbets kontaktpersoner.
Lejropgaver for trop/FDF og seniorer
Særligt vedrørende lejrplads og madlavning:
• Køkkenbord med gammelmandsild
• En portal som illustrerer nybyggerfamiliens indgang til deres nye jordlod
• Vaskebænk
• Tørrestativ med klemmer (Hvordan mon deres klemmer så ud)
• Tidstypisk aftensmad - to retter
• Tidstypisk varm morgenmad søndag morgen
HUSK seniorerne skal illustrere, at de sover i en prærievogn
Foropgaver for alle: se Økseløbsavis nr. 1
Samlingssted: Flagstangen v fodboldbanen på bagsiden af Svend Gønge-skolen, Sværdborgvej 7, Lundby.
Løbsområde: Omkring Svend Gønge-skolen.
Parkering*: Ved SFO Gøngehuset ved Svend Gønge-skolen.
*For patruljer, der skal overnatte, kan materiel læsses af på P-plads ved selve skole.
Kontaktpersoner i forbindelse med Økseløbet 2019
Karen Egholm 21472192
Marianne Frandsen 23394349